Operational excellence

Operational excellence

Bij operational excellence draait alles om de optimalisering van operationele processen die diensten en goederen voortbrengen. Operational excellence is een van de kernfactoren waarmee bedrijven een concurrentievoordeel kunnen behalen. U onderzoekt hoe managers de effectiviteit en efficiency van bedrijfsprocessen kunnen verbeteren. U behandelt de belangrijkste waardetoevoegende en ondersteunende activiteiten van organisaties, inclusief het ontwerpen van producten en diensten, het ontwerpen en analyseren van voortbrengingssystemen en -processen, en de afweging tussen operationele efficiency en de customer experience.

Leerdoelen

Na succesvolle afronding van deze collegereeks, heeft u de volgende leerdoelen behaald:

  • kennis van proces, operations, en ketenmanagement
  • kritische benadering, zowel op het terrein van operations en supply chain management (SCM) als algemeen management
  • bewustwording van het belang van operations en SCM binnen de organisatie door conceptueel inzicht te verschaffen in de analyse en ontwerp van voortbrengingssystemen
  • kennis van concepten en gereedschappen om vraagstukken te identificeren en te analyseren, zowel op algemeen niveau als in uw eigen werkomgeving.