Sprekers

Sprekers

Prof. Willem Verbeke
Willem Verbeke is bijzonder hoogleraar in sales- en accountmanagement aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij doet onderzoek naar marketing dat op kennismanagement gebaseerd is: emoties, netwerken, en sociale neurowetenschap met betrekking tot verkoop . Willem heeft zijn PhD behaald aan de School of Education, University of Pennsylvania. Hij heeft in Journal of Marketing, Journal of Marketing Research en Journal of Applied Psychology gepubliceerd en negen boeken geschreven.

Machiel van Nieuwaal
Machiel van Nieuwaal is sinds 2 jaar Commercieel Manager van Maasdam. In die jaren is hard gewerkt aan een ingrijpende businessmodel verandering, waarbij nieuwe klantgroepen bediend worden met een nieuwe waardepropositie. Ook de Maasdam commerciële aanpak is vernieuwend. Sales, marketing, communicatie, innovatie en interieurarchitectuur zijn samengevoegd tot één afdeling commercie, om zo gebundeld de krachten te kunnen richten. Trend- en data analyse, nieuwe vormen van leadgeneratie, digital sales, consultative selling en een extreme focus op waardecreatie voor klanten spelen een rol.

Machiel van Nieuwaal
Machiel van Nieuwaal is sinds 2 jaar Commercieel Manager van Maasdam. In die jaren is hard gewerkt aan een ingrijpende businessmodel verandering, waarbij nieuwe klantgroepen bediend worden met een nieuwe waardepropositie.  

Ook de Maasdam commerciële aanpak is vernieuwend. Sales, marketing, communicatie, innovatie en interieurarchitectuur zijn samengevoegd tot één afdeling commercie, om zo gebundeld de krachten te kunnen richten. Trend- en data analyse, nieuwe vormen van leadgeneratie, digital sales, consultative selling en een extreme focus op waardecreatie voor klanten spelen een rol.
 
Machiel studeerde Bedrijfskunde (Rotterdam School of Management) en Geschiedenis (ESHCC) aan de Erasmus Universiteit, met als specialisaties Strategic Management en The History of Communication & Media. Hij werkte bij ICSB als adviseur. Machiel is Partner bij het Centre for Sales Leadership en Docent in het Sales Leadership Programma.

Faust Mertens,  MBA
Faust Mertens heeft een achtergrond in FMCG en is een expert op het gebied van klantstrategie, sales force effectiveness en sales academy design. Hij heeft met succes vele corporate organisaties uit verschillende bedrijfstakken geadviseerd over hoe je een high performance sales aanpak en cultuur ontwikkelt. Daarnaast wordt hij door directies en investeerders geraadpleegd over hoe de verkoop kan worden gestimuleerd. Samen met Dr. Ed Peelen is hij de initiatiefnemer van het RSM Sales Leadership Diploma Programme.