Marketing Strategie

Marketing Strategie

Docent: Prof. dr. ir. Gerrit van Bruggen
Data colleges: 14 januari, 26 januari, 17 maart, 24 maart, 7 april, 21 april

Omschrijving van het vak

Kennis van het vakgebied marketing strategie en van wijze waarop waarde uit het totale klantenbestand word gecreëerd is onontbeerlijk voor (marketing) managers. Deze collegereeks is bedoeld voor zowel studenten die werkzaam zijn in een marketing/commerciële functie of zich richten op een dergelijke functie als voor deelnemers die niet primair werkzaam zijn in een marketing functie. Voor deze laatste groep biedt het vak een compleet overzicht van de meest relevante actuele onderwerpen op het terrein van de marketing strategie.

In de colleges wordt de nadruk gelegd op waardecreatie, groei en de rol van informatietechnologie

Aan de orde komen:

  • De rol van marketing en marketing als business strategie
  • Analyes van de markt en van de organisatie
  • Social Media Data
  • Groei strategieën
  • Ontwikkelen en managen van klantrelaties
  • Brand porfolio’s en branding strategieën
  • Go-to-market strategieën
  • Revenue Models

In de colleges wordt veel gebruik gemaakt van cases en recente onderzoeksresultaten.