Marketing strategie

Marketing strategie

Organisaties ontlenen hun bestaansrecht aan het creëren van waarde voor hun klanten. Tijdens de collegereeks marketing strategie onderzoekt u waardecreatie door middel van strategische marketingactiviteiten. Bij het ontwerpen van een marketingstrategie ontwikkelt u een visie over hoe deze waardecreatie het meest effectief gerealiseerd kan worden. Hiervoor moet u kunnen onderzoeken waar de behoeften in de markt liggen en dient nagegaan te worden waar nieuwe mogelijkheden voor groei liggen. Vervolgens wordt een waardepropositie ontwikkeld die de mogelijkheden van de markt zo effectief mogelijk benut. Hierbij gaat het om producten en diensten, merkassociaties, relaties en de manier waarop klanten benaderd worden. Uiteindelijk leert u de essentie van het ontwikkelen van een duurzaam verdienmodel. U zult al deze onderwerpen systematisch behandelen, en steeds vanuit een strategisch perspectief bespreken met docenten en medecursisten.

Leerdoelen

Na succesvolle afronding van deze collegereeks, heeft u de volgende leerdoelen behaald:

  • kennis van de elementen van een marketingstrategie
  • kennis van belangrijke concepten, theorieën en frameworks die samen het fundament van het vakgebied van marketingstrategie vormen
  • inzicht in de wijze waarop deze concepten, theorieën en frameworks toegepast kunnen worden ter onderbouwing van beslissingen
  • analytisch onderbouwen van strategische marketingbeslissingen
  • berekenen van financiële implicaties van strategische marketingbeslissingen
  • kennis van recente wetenschappelijke inzichten op het gebied van de marketingstrategie.
  • De collegereeks Advances in marketing strategie is zeer geschikt voor professionals die hun kennis en vaardigheden op dit specifieke bedrijfskundige gebied willen vergroten.

    Toelatingseisen

    U wordt tot de collegereeks toegelaten op basis van de volgende criteria:

    • Diploma van een geaccrediteerde hbo- of wo-opleiding
    • Minimaal drie jaar relevante werkervaring op hbo werk- en denkniveau.
  • "Marketing management biedt mij een wetenschappelijke verdieping op mijn HEAO-CE met actuele thema's die ik in mijn dagelijkse werkzaamheden direct kan gebruiken. Ook de verschillende achtergronden van medestudenten helpen om niet alleen vanuit je eigen branche of bedrijf naar bedrijfskundige thema's te kijken, dit werkt erg verrijkend."
    Job van Rozendaal, Category Developer Out of Home, Friesland Campina Benelux

  • Prof. Gerrit van Bruggen is de kerndocent van de collegereeks Advances in marketing strategie.

    Prof. Gerrit van Bruggen
    Gerrit van Bruggen is a professor of marketing at RSM. He is an expert on the way marketing strategy and decision making can exploit the opportunities, which advances in information technology and social media offer. He is a well-published and cited academic, with articles in the premier academic research journals in both marketing (i.e., Marketing Science, Journal of Marketing, and Journal of Marketing Research) and information systems (i.e., Management Science, MIS Quarterly). Gerrit worked for companies like Oracle, SHV, 3M, Railpro, and Malmberg. He received his PhD from the Erasmus University Rotterdam.

  • We verwelkomen u graag op onze campus in Rotterdam voor de Nederlandstalige collegereeks Marketing Strategie.

    10 januari 2019
    17 januari 2019
    14 februari 2019

    25 februari 2019
    7 maart 2019
     

    1 april 2019
    6 mei 2019 (tentamen)

    Kosten

    € 2.750 (excl. BTW) per collegereeks, inclusief lesmateriaal.
    10% korting voor EUR and RSM alumni.

    Annulering

    Annuleringen moeten worden vermeld via openprogrammes@rsm.nl. Bij annulering wordt de deelnemer geacht te betalen:

    • 25% van de cursusprijs tot 14 dagen voor de startdatum van het programma
    • 75% van de cursusprijs tussen 14 en 7 dagen voor de startdatum van het programma
    • 100% van de cursusprijs bij annulering minder dan 7 dagen voor de startdatum van het programma
    • 100% van de cursusprijs nadat het programma is gestart.

    ​​​Vervanging

    Bij verhindering kan de deelnemer een collega van hetzelfde bedrijf aanwijzen die hem of haar bij hetzelfde programma zonder extra kosten kan vervangen.

    Algemene voorwaarden

    Bekijk de algemene voorwaarden. 

    Locatie

    Programma's vinden plaats bij Rotterdam School of Management, Erasmus University, Bayle (J) Building, Burgemeester Oudlaan 50, Rotterdam. 

    Accommodatie

    Voor een hotelovernachting in Rotterdam raden wij Novotel Rotterdam Brainpark aan, dat naast de universiteit is gelegen.