Team

Team

Prof.dr. Lucas Meijs, hoogleraar strategische filantropie en vrijwilligerswerk
Prof.dr. Lucas Meijs (1963) is bijzonder hoogleraar strategic philanthropy bij de vakgroep Business-Society Management aan Rotterdam School of Management, Erasmus University en verbonden aan het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy. Lucas Meijs is hoofdredacteur van Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly en is lid van de RvT’s / besturen van RestoVanHarte, ING Nederland Fonds, Nuon Foundation en ISA (sport en ontwikkeling). Zijn onderzoek richt zich op het verbeteren van organisaties in de brede filantropie van klassieke vrijwilligersorganisaties, naar bedrijven die aan community involvement doen tot sociale ondernemerschap. Hij is ruim zes jaar lid geweest van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO).

Dr. Lonneke Roza
Dr. Lonneke Roza heeft zich ontwikkeld als een expert in maatschappelijk betrokken ondernemen (MBO), met name in het waarom en hoe bedrijven medewerkers kunnen betrekken bij MBO om zo bijvoorbeeld organisatie en persoonlijke doelstellingen te ondersteunen, zoals employee engagement en persoonlijke ontwikkeling. Naast het verder ontwikkelen van een business case, heeft Lonneke onderzoek gedaan naar de sociale case van werknemersvrijwilligerswerk en diverse thema’s binnen vrijwilligerswerk en management onderzocht. Tevens is zij ervaren docente en workshopbegeleider over thema’s zoals MBO, vrijwilligerswerk, non-profit management en toegepast onderzoek. Lonneke is ook verantwoordelijk voor een internationaal boekproject (zowel academisch als praktisch) rondom corporate foundations en MBO.

Stephanie Maas, PhD student
Stephanie Maas MSc is junior onderzoeker en PhD student aan RSM. Zij behaalde in 2013 haar bachelor bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en voltooide haar master Global Business & Stakeholder Management in 2014 aan RSM. Haar promotieonderzoek richt zich op bedrijfsfilantropie en maatschappelijk betrokken ondernemen, met een bijzondere aviditeit voor corporate foundations. Zij vraagt zich in haar onderzoek onder andere af welke rol corporate foundations – en andere corporate kanalen voor bedrijfsfilantropie – spelen voor for-profit bedrijven.