Strategie bij digitalisering (Digital Strategy)

Strategie bij digitalisering (Digital Strategy)

Leer hoe jij en je bedrijf gebruik kunnen maken van opkomende technologieën die dreigen jouw industrie te verstoren en transformeren, zoals Internet of Things, artificial intelligence, en blockchain.

Beïnvloed, drijf en implementeer effectieve digitale strategiën

Wil je met zelfvertrouwen de dynamiek en transformatie van het digitale landschap beoordelen en een gedegen strategische reactie plannen?

In deze Engelstalige training leer je hoe je effectief kunt concurreren in het digitale landschap van de toekomst door te anticiperen op digitale trends en de reacties van concurrenten. Zo word je een betere strategisch adviseur die invloed kan uitoefenen op effectieve digitale strategieën en deze kan aansturen en implementeren.

Van onze expert op het gebied van digitale bedrijfsstrategie leer je hoe je een digitale agenda in je organisatiestrategie kunt opnemen, bijvoorbeeld op het vlak van online marketing. Je krijgt een strategisch inzicht in de digitale verstoringen waarmee je de strategische gevolgen van digitale trends voor je afdeling of organisatie in beeld kunt brengen.

Leerdoelen

Na de cursus kun je:

  • de impact en strategische gevolgen van verstorende digitale technologieën binnen jouw industrie herkennen
  • de uitdagingen identificeren doordat je begrijpt hoe digitale technologieën van invloed zijn op bedrijfsactiviteiten
  • digitale ecosystemen, elektronische markten en meerzijdige platforms begrijpen en daarmee omgaan
  • een verstoring zien als een kans in plaats van een bedreiging door te experimenteren met digitale initiatieven
  • nieuwe waarde voor je organisatie te creëren in afwachting van verschuivingen binnen de industrie door je strategische kijk op digitale verstoringen te verbeteren.

Het programma Digital Strategy is ook een onderdeel van het Diploma Programme in Digital Transformation van RSM.