Strategisch Management

Strategisch Management

Strategisch Management

Bij het basisvak Strategisch Management en Strategische vernieuwing gaat het om strategische analyse van de organisatie, van het management,  de omgeving en de implementatie van deze elementen in de praktijk. Strategische vernieuwing gaat over operationele, organisatorische en strategische flexibiliteit en strategische innovatie. Wij vragen u de verworven inzichten middels groepsopdrachten toe te passen op uw eigen organisatie.

Het verdiepingsvak bouwt voort op het basisvak en heeft drie centrale thema’s: (1) strategic renewal en corporate entrepreneurship, (2) strategische allianties, acquisities en fusies, en (3) management, organisatie en strategie in een internationale context. Het verdiepingsvak Strategisch Management en Strategische Vernieuwing is zo opgezet dat u een stevige wetenschappelijke bedrijfskundige basis opbouwt en uw loopbaan op dit niveau in de organisatie goed verder kunt ontwikkelen. 

Kerndocent voor het vak Strategisch Management en Strategische Vernieuwing is René Olie, Associate Professor Strategic and International Management at the Department of Strategic Management and Entrepreneurship, RSM. 

"Strategisch Management en Strategische Vernieuwing stelt mij in staat om mijn kennis en vaardigheden op het gebied van strategische vernieuwing, corporate entrepreneurship en corporate development verder te ontwikkelen. Het vak koppelt de theorie aan de dagelijkse praktijk van het bedrijf waar ik werkzaam ben en daagt mij uit om na te denken over de richting die wij op gaan. Het vak zet aan tot vraagtekens plaatsen, kritisch zijn en moedigt je aan om ‘ out of the box’ te denken." 

Anne van de Poel 
Nationaal Accountmanger 
Coca Cola enterprises