Betrokkenheid van bedrijven
Betrokkenheid van bedrijven
Maatschappelijk betrokken ondernemen (MBO) is de vrijwillige bijdrage van bedrijven aan de samenleving door het delen van resources zoals geld, mensen, middelen en expertise. Naast de maatschappelijke impact blijkt dat MBO bijdraagt aan alle functionele gebieden binnen een organisatie, zoals marketing en HR management.
Deze publicaties kunnen u helpen op het gebied van:
De business case van maatschappelijke betrokkenheid, ontwikkelen van strategieën en medewerkersbetrokkenheid
- Karoline Heitmann, Lonneke Roza, Steven Serneels, Priscilla Boiardi (2020). The rise of corporate social investors (vanaf pagina 42).
- Karoline Heitmann, Lonneke Roza, Steven Serneels, Priscilla Boiardi (2020). Strategic Alignment Infographic.
- Dr. Lonneke Roza, Dr. Debbie Haski-Leventhal en Dr. Lucas Meijs (2018). Five strategies to drive engagement engaging your workforce in corporate.
- Lonneke Roza (2017). Familiebedrijven en Maatschappelijk Betrokken Ondernemen.
- Frans van Gaal, Lucas Meijs en Wendy Stubbe (2016). Over de effecten van meer dan 20 jaar maatschappelijk betrokken ondernemen in ’s-Hertogenbosch. Versier de stad! Mooi zo Goed zo, Partners in Sociale Sponsoring / Drukkerij Dekkers van Gerwen BV, ’s-Hertogenbosch.
- Lonneke Roza (2016) Proefschrift Employee Engagement in Corporate Social Responsibility - A collection of essays.
- Documenten rondom de verdediging Lonneke Roza 8 september 2016: Lekenpraatje (NL), Speech (EN), Presentatie (ENG)
- Lonneke Roza en Lucas Meijs. Hoe non-profit organisaties, bedrijven en intermediairs Maatschappelijk Betrokken Ondernemen kunnen inzetten voor een sterke samenleving. Wetenswaardigheden uit onderzoek 2015. Mogelijk gemaakt door Circle of Research Corporate Community Involvement
- Lonneke Roza, Wendy Stubbe en Lucas Meijs. Waarom en hoe non-profitorganisaties, bedrijven en intermediairs Maatschappelijk Betrokken Ondernemen kunnen inzetten voor een sterkere samenleving. Wetenswaardigheden uit onderzoek 2014. Mogelijk gemaakt door Circle of Research Corporate Community Involvement.
- Lonneke Roza, Lucas Meijs en Peeter Verlegh. The rewards of corporate giving. RSM Insight.
- Lucas Meijs en Loes Phoelich (2004) Impactagenda: een methode om maatschappelijk betrokken ondernemen op lokaal niveau te stimuleren. Commissie Vrijwilligersbeleid
Corporate foundations
- Lonneke Roza, Steffen Bethmann & Georg Von Schnurbein, Corporate foundations at arms length: een tool om uw governance structuur in kaart te brengen.
- Lonneke Roza, Stephanie Maas en Lucas Meijs. De ontwikkeling van een hybride organisatie; 10 jaar Vebego Foundation.