GoodUp en Rotterdam School of Management geven op 3 en 4 oktober 2019 de eerste Employer Branding & Community Involvement training voor bedrijven en corporate foundations. In deze twee-daagse training ontdek je hoe je Maatschappelijk Betrokken Ondernemen kunt invullen en gebruiken om je employer branding te versterken. Hierbij kijken we naar het hele plaatje: het aantrekken van nieuwe medewerkers, het verhogen van de betrokkenheid van je huidige medewerkers tot het moment dat je medewerkers de organisatie verlaten.

Waarom relevant? De arbeidsmarkt is krap. Bedrijven vinden het daardoor steeds lastiger om goede en betrokken medewerkers te vinden aan zich te binden. Daarnaast is de wens vanuit de samenleving dat bedrijven zich actief inzetten voor de maatschappij hard aan het groeien. Onder consumenten én medewerkers. Steeds meer mensen (niet alleen millennials) willen betekenisvol werk doen. Zij willen dat hun werk bijdraagt aan het vervullen van hun persoonlijke waarden en aan de samenleving. In onze praktijk zien we dat steeds meer bedrijven hierop inspelen en een purpose formuleren: een visie op de rol van het bedrijf in de maatschappij en hoe zij als onderneming bijdragen aan een duurzame samenleving.

Maatschappelijk Betrokken Ondernemen is een heel praktische manier om je Purpose into action te brengen. Het betekent dat je op een authentieke manier - samen met je medewerkers - een bijdrage doet aan de samenleving vanuit je kern competenties.

Dit helpt om medewerkers aan te trekken en behouden. Precies een belangrijke uitdaging van veel bedrijven op dit moment. Deze training is ontwikkeld om Maatschappelijk Betrokken Ondernemen juist daar op in te zetten. Meld je dus nu aan!

  • Na het volgen van de training heb je:

    1. Inzicht gekregen hoe Maatschappelijk Betrokken Ondernemen de relatie tussen werknemer en werkgever versterkt, maar ook wanneer dit misgaat.
    2. De tools om je community involvement strategie te specificeren in de verschillende fasen van de employer branding journey
    3. De tools om je (potentiële) medewerkers te raken en/of te activeren
    4. Best practices leren kennen, en ervaringen en kennis gedeeld met en opgedaan van je peers.
  • Donderdag 3 oktober

    9.00-9.15 Inloop

    9.15-10.00 Welkom en kennismaking

    10.00-11.00 Framework: Introductie van Key Concepten, Facts en Figures.

    11.00-11.30 Pauze

    11.30-12.30 Advies van de expert

    12.30-13.30 Lunch

    13.30-14.30 Framework: Community Involvement & Employer Branding; an Integrative Approach

    14.30-17.00 Workshop Community Involvement & Employer Branding

    17.00-17.30 Wrap up

    18.00-20.00 Diner in restaurant 'In Den Rustwat'

    Vrijdag 4 oktober

    9.00-9.15 Inloop

    9.15-9.30 Welkom en reflectie van dag 1

    9.30-10.00 Framework: Purpose & Employee Activatie

    10.00-11.00 Workshop Purpose & Activatie - Deel 1

    11.00-11.15 Pauze

    11.15-12.00 Workshop Purpose & Activatie - Deel 2

    12.00-12.45 Advies van de expert

    13.00-14.00 Afsluitende lunch

  • De workshop kost 995 euro (exclusief btw). Hiervoor krijg je twee volle dagen training, twee keer lunch, een keer diner, alle materialen en een lekkere versnapering hier en daar. Neem je een collega mee? Dan krijgt die 50% korting. Wij willen namelijk graag dat deze kennis echt binnen de organisatie gaat leven en breed wordt gedragen. Kom je van ver en wil je in Rotterdam overnachten? Dan kan je het beste bij Novotel Brainpark terecht. Dat is maar 3 minuten lopen van Rotterdam School of Management.

  • Dr. Lonneke Roza (Assistent Professor, Rotterdam School of Management)

    Leonoor Den Ottolander (Strategic Account Manager, GoodUp)

  • Aanmelden kan via ons aanmeldformulier op deze website. We zullen een screening doen van de aanmeldingen en een korte intake om te zorgen dat het programma en de deelnemers goed op elkaar aansluiten om de kwaliteit van de training te kunnen waarborgen.

    NB: Annuleren kan tot twee weken voor tot de start van de training.